Legestuen - et gratis tilbud

Forældre ved skolen oprettede i 2008 legestuen, som stadig fungerer med frivillig indsats fra skolens støttekreds/ veteranklub. I legestuen er der plads til forskelligheder, til nye ideer, til hygge og til fællesskab. En stressfri zone, med tid og rum til fordybelse i nye venskaber på tværs af aldre og tilhørsforhold. Lyder dette som noget for dig, er du meget velkommen til at bruge et par timer sammen med dit barn i vores legestue.

Aktiviteter:
Vi mødes hver torsdag kl. 9, men man er også velkommen senere. Børnene plejer at lege lidt, inden vi spiser vores madpakker. Vi synger sammen og leger sanglege med rytme og dans i det omfang børnene kan være med. Leg i små grupper efter børnenes alder og interesse. Ofte er der en aktivitet knyttet til årstiden. Alle er velkommen til at komme med forslag.

Hvor?
I gymnastiksalen på Sydthy Friskole.

Hvornår?
Torsdage fra kl. 9.00 til kl. 11.30. Der er gerne tilmelding til Birte på 21 92 03 38.

Pris?
Det koster ikke noget at bruge legestuen, dog skal I selv tage formiddagsmad og frokost med – så behøver vi ikke nogen tilmelding, og I kan komme og gå som det passer bedst.

Hvem kan bruge legestuen?
Legestuen er ikke kun for hjemmegående forældre eller forældre på barsel, men for alle interesserede med børn fra 0-6 år – gælder også bedsteforældre. Holder I en fridag fra arbejde, dagpleje eller børnehave og har lyst til, at der skal ske lidt andet, så besøg os i Legestuen. Dagplejemødre er også meget velkomne.

Husk:
• at medbringe tøj og støvler/sko efter vejret.
• hjemmesko og ekstra gamacher til at tage på i vinterhalvåret, det er koldt ved gulvet.
• at tage en madpakke med til formiddagsmad og frokost. Vi har kaffe, te og vand.
• du er med til at bestemme hvad der skal foregå i legestuen.

Vi følger skolens ferieplan.